Dataluola

Tervetuloa Dataluolaan!
Rekisteröidy ilmaiseksi, niin pääset kirjoittamaan omia viestiketjuja, viestejä, profiiliviestejä ja muita julkaisuja. Dataluolan sivuilta löytyy myös chat!

Windows VS Linux

Temeder

rähmäkäpälä
Ei saatana, Linuxille en oo ainakaa mä saanu yhtäkään windows tiedostoa ladattua, eikä sille ees oo ohjelmia paljon paskaakaan. Mun mielest se on aivan perseestä, ja btw mulla pyöri Linux -koneella minecraftikin n. 1-3 fps :D
Linuxille on omat ohjelmansa ja windowsille omat. Linuxilla toimii monet ohjelmat mitä windowsillakin jnejne

Ei saatana, Linuxille en oo ainakaa mä saanu yhtäkään windows tiedostoa ladattua, eikä sille ees oo ohjelmia paljon paskaakaan. Mun mielest se on aivan perseestä, ja btw mulla pyöri Linux -koneella minecraftikin n. 1-3 fps :D
Meeppäs projektit osioo ja pyydä ohjetta niin tekasen sulle heti fixit noihin jokasee ongelmaa.

1.Saa ladattua, käynnistyy winellä
2.Minecraft asetuksista ram käyttöä.
3.Ohjelmia on todella todella paljon.

Tietoturva

Varokaa pellejä!
Linux on minun mielestäni parempi esim. peliserverien hostauksis, webhotellien hostauksis jns.

Windows on "parempi" kun itse pelaa pelejä paljon.

Töissä käyttänyt kumpaakin, Linuxia sekä Windowssia jotenka tässä muutama pointti.

Linuxilla source controllin, ssh, tunnelointi, ohjelmien compilaus, apache, mysql, servereiden hostaus yms on paljon nopeampaa ja suurimmaksi osaksi helpompaa kuin Windowssilla, kunhan sitä terminaalia osaa käyttää. Toki nämä eivät winukallakaan ole aihe itkemiseen jollei ole tottunut alle minuutin prosessin pyörähtävän melkein kahteen minuuttiin (riippuen toki mitä tekee).

Ohjelmien kannalta, riippuen mitä tekee toki, kummallakin OSsällä löytyy omat softansa kaikkeen. Yksi heikoimmista alueista Linuxilla tuntuu olevan video editointi, musiikin luomis ohjelmat. Varsinkin videon suunnalla kaikki on täyttä sontaa, muutama OK audio softa muttei mitään erikoista. Office ohjelmistojakaan tarvitse enään kun Google Docsia voi käyttää siihen kokonaan.

Windows on sellaista löysäilyä, pelailuun vain hyvä nykyään ja linuxikin siellä lähenee kovaa vauhtia.

Lopputulos?
älkää helvetti käyttäkö OS X.

Koala

Obersturmbannführer
Dataaja
Mutta entä jos tahdon käyttää Windows-sovelluksia Anrdoidilla, tarvitsenko iOS käyttöjärjestelmän vai Soneran laajakaistan? Auttakaa!