Dataluola

Tervetuloa Dataluolaan!
Rekisteröidy ilmaiseksi, niin pääset kirjoittamaan omia viestiketjuja, viestejä, profiiliviestejä ja muita julkaisuja. Dataluolan sivuilta löytyy myös chat!

!^ Suomen Retroskene (SINCE 2015!) ^!

Ottakaas kaikki retrovelhot vanhoihin kavereihinne & vihamiehiinne yhteyttä ja pistäkää kunnon tiimi kasaan, unohtakaa vanhat riidat sun muut, ja pistäkääs joku helvetin hyvä retro pystyyn :) Sitte käydään hakemassa habbo.comista ja kaikista enkkuretroista suomalaiset kävijät sinne kasaan ja aktiivisesti käymään siellä ni ehkä me saadaan ensalkuun se 50-90 kävijää päivittäin, ja siitä suunta on vaan ylöspäin.
Niiiin ja habbo.fistä ei varmaan paljoa kannattais porukkaa hakea, ettei se paikka kuole ihan täysin... toisaalta väliäkö sillä ku .com kuitenki pystyssä vielä ja jos se retroki pysyis pystyssä ni eiköhä se ajais sen habbo.fin asian..

Mut oikeesti, harkitkaa kaikki lahjakkaat kaverit tätä! Miettikää, suomiretroskenen sais samalle linjalle vielä mitä prohotelli oli ehkä 2010-2011 ;) Siitä vielä kasvaminen tosin on jo vähän vaikeempaa, ku ei habostakaa löydy enää oikeestaa niin paljo kävijöitä... mut saisha sinne ainaki kaikki vanhat jäbät/muiggelit kasaan ketä nyt vielä edes joskus nuita pelaa ja muistelee. Ja sit joku muutama jonnenki sinne ehkä sais ja siit sit hyväl tuuril lähtis kasvamaa :)

Täällä kun oikeesti teitä todella osaavia kavereita pyörii vielä muutama kerran kuukaudessa (jos sitäkään) piipahtamassa ni pliis, harkitkaa asiaa.

SUOMIRETROSKENE TAKAS HENKIIN!?
Kyllä se juna meni valitettavasti jo. Vaikka porukkaa ja kontakteja varmasti löytyy kaikilta. Mutta yhteisö, pelaajat ja kehittäjien into on kadonnut.
En muista edes enää avanneeni Habboa / retroja vuosiin. Kun viimeksi avasin, oli tämä ketju vasta aloitettuna. Sama on myös monen muun kohdalla.
Nykyään on esim VR Chat joka ajaa jo lähes saman asian. Ja paremminkin vielä jos omistat VR laitteiston.

Henq

Valvoja
Henkilökunta
Valvoja
Miltein VUOSI viimeisestä päivityksestä, ja yllättävää kuin onkin...
19.03.2015 Päätti mies nimeltä Henkka kirjoittaa foorumille aiheen koskien Suomen hajoavaa retro kulttuuria, JOPA tähän päivään asti (22.10.2019) tuttu Swifthotelli.com (muista ei enään tietoa) on vieläkin pystyssä! Kiitos kaikille lukeneille, tämä tosissaan on koko foorumin luetuin / vierailtu aihe. PÄIVITYSTÄ AIHEESEEN EI HETKEEN OLE TULOSSA.

" hasnt gone anywhere "

Henq

Valvoja
Henkilökunta
Valvoja
Pieni E5 lisätty! - Tuun muokkaamaan sitä vielä kun keksin, mistä kirjoitan siihen. :)

Henq

Valvoja
Henkilökunta
Valvoja
En ole nyt kerennyt ottamaan selvää tämän hetkisestä retroskenestä.

Tämäkin aihe jo yli 5-vuotta vanha ja yhteensä 11 000 lukukertaa.

Kiitos lukeneille & Retroskenessä mukana olleille.

Viime vuosina hotellien taso on mennyt jyrkästi alamäkeen.

Harminlista kun nykyään väheksytään "kehitysvammaisia" ja muutenkin näitä ihmisiä, joilla on lieviäkin mielenterveysongelmia. Tänä vuonna esim. Eas aka NightFall kääntyi itse pahikseksi Oliverin kanssa, kuten lavastetaan mukavat ihmiset syyllisiksi. Samalla retroskenessä saatetaan värvätä lisää "ilkeyden" tiimiin (kuten kurkku, BlodeOde, mulkvist ja Jagi) pilaamaan mukavien ihmisten maineita. 2010-luvun aikana vedin itse hotelleissa Putousta, mutta jotkut ilkeistä tyypeistä tuli vain häiriköimään mua, eikä ne ole tajunneet että tuo Putous oli mun harrastus. Samalla Cloudilla ihmiset itse päättää toisen olemassaolosta staffien puolesta. Valmiinaolevat pahikset ovat mm. res, null, feat jne.

Keväällä 2021 minulla oli hotelli nimeltään Blow. Siitä oli yritetty tehdä paremmaksi kuin Cloud, mutta hotellin staffit vain huijasivat mua. Esim. antoi Oliverin tuhota hotelli sekä muutenkin sotkea koko paikka. Kyllä retroyhteisö alkaa pikkuhiljaa olla jo eläkkeellä. En muuten voi sietää enää draamoja. Nykyään retroyhteisössä on vaan draamoja päivästä toiseen. Samalla pilataan toisen elämä mm. pedofiiliasialla. Samalla Cloudissa olevat ihmiset levittää toisten yksityistietoja ilman haltijan lupaa.

Toivoisin, että kaikki olisivat tervetulleita yhteisöön, eikä edes vähemmistöä syrjitä.

Viime vuosina hotellien taso on mennyt jyrkästi alamäkeen.

Harminlista kun nykyään väheksytään "kehitysvammaisia" ja muutenkin näitä ihmisiä, joilla on lieviäkin mielenterveysongelmia. Tänä vuonna esim. Eas aka NightFall kääntyi itse pahikseksi Oliverin kanssa, kuten lavastetaan mukavat ihmiset syyllisiksi. Samalla retroskenessä saatetaan värvätä lisää "ilkeyden" tiimiin (kuten kurkku, BlodeOde, mulkvist ja Jagi) pilaamaan mukavien ihmisten maineita. 2010-luvun aikana vedin itse hotelleissa Putousta, mutta jotkut ilkeistä tyypeistä tuli vain häiriköimään mua, eikä ne ole tajunneet että tuo Putous oli mun harrastus. Samalla Cloudilla ihmiset itse päättää toisen olemassaolosta staffien puolesta. Valmiinaolevat pahikset ovat mm. res, null, feat jne.

Keväällä 2021 minulla oli hotelli nimeltään Blow. Siitä oli yritetty tehdä paremmaksi kuin Cloud, mutta hotellin staffit vain huijasivat mua. Esim. antoi Oliverin tuhota hotelli sekä muutenkin sotkea koko paikka. Kyllä retroyhteisö alkaa pikkuhiljaa olla jo eläkkeellä. En muuten voi sietää enää draamoja. Nykyään retroyhteisössä on vaan draamoja päivästä toiseen. Samalla pilataan toisen elämä mm. pedofiiliasialla. Samalla Cloudissa olevat ihmiset levittää toisten yksityistietoja ilman haltijan lupaa.

Toivoisin, että kaikki olisivat tervetulleita yhteisöön, eikä edes vähemmistöä syrjitä.
Harjis aka Saariluoma aka Jakeella on nykyää sit joku pakkomielle puhua paskaa musta, oliverista ym kaikista ketkä pelaa cloudhotellia. (Syynä lienee se et sai bannit about puolivuotta sitten)

En tiiä teistä muista, mut henkkohtasesti en kuuntelis paskaakaa harjikselta enää nykyää.

Harjis aka Saariluoma aka Jakeella on nykyää sit joku pakkomielle puhua paskaa musta, oliverista ym kaikista ketkä pelaa cloudhotellia. (Syynä lienee se et sai bannit about puolivuotta sitten)

En tiiä teistä muista, mut henkkohtasesti en kuuntelis paskaakaa harjikselta enää nykyää.
Kuten oli huomattu että näin tapahtuu nykyään retroyhteisössä.

Yritän analysoida alkuvuoden 2022 tilannetta retroyhteisössä:
Sama tilanne kuin viime vuosina. Ainakin Cloud näyttää olevan kauhujen talo. Ennen yhteisö siis kukoisti. En ole viime aikoina stalkannut tilannetta, mutta epäilen että yhteisössä minun sekä perheeni yksityistietoja jaetaan. Samalla Fonectasta poimittua osoitettani käytetään väärin. Btw, nykyään hotellissa on vain alle 25 kävijää.

Suosittelen, että keksitte jotain uusia tuulia...

Viimeksi muokattu:

Henq

Valvoja
Henkilökunta
Valvoja
Yritän analysoida alkuvuoden 2022 tilannetta retroyhteisössä:
Sama tilanne kuin viime vuosina. Ainakin Cloud näyttää olevan kauhujen talo. Ennen yhteisö siis kukoisti. En ole viime aikoina stalkannut tilannetta, mutta epäilen että yhteisössä minun sekä perheeni yksityistietoja jaetaan. Samalla Fonectasta poimittua osoitettani käytetään väärin. Btw, nykyään hotellissa on vain alle 25 kävijää.

Suosittelen, että keksitte jotain uusia tuulia...
Vaikka haluatkin tuoda tärkeän asian ilmi, ei tuo analyysi kerro v*ttuakaan tärkeämmistä asioista, mistä olen yrittänyt kirjoittaa aiheeseen.

Taitaa valitettavasti olla aika kuollut tää retroskene. Voi niitä aikoja kun tuli jonnena väsättyä retroja ja pyörittyä prohotelleissa sun muissa.

Itse olen retrot jo lopettanut vuosia sitten. Retroskene ei koskaan tule palaamaan sille tasolle jota oli 2010-2012. Se oli (suomen) retroskenen kulta-aikaa. Noh, ajat muuttuu ja jengi alkaa tekemää muita juttuja.
Joskus sitä kelailee oispa aikakone ja vois matkata tonne 2010-2012 :D.

ATKD

Uusi jäsen
Tämä on sikäli sääli. Koko skene on aidosti kuollut. Lainaan @Koala tästä varsin erinomaisesta postauksesta:

Noniin - siihen kysymykseen, mitä tapahtui?
Kaikessa yksinkertaisuudessaan. Habbo, Habbo Retrot ja niiden ylläpitäminen oli yhden sukupolven mielipuuhaa. Sanotaan vaikka, että 90% meistä on syntynyt 90-luvulla tai 2000-luvun alussa. Olimme tottuneet tietokoneisiin. Jokaisella meistä oli tietokone. Habbo oli siihen aikaan meidän käsityksemme online-viihteestä. Aika on siitä ikävä käsite, että sillä on taipumus mennä eteenpäin. Suuri osa meistä alkaa olla aikuisia, työssäkäyviä, perheellisiä yms. Valitettava tosi asia on, että nykylapset haluavat viihteen toisenlaisessa muodossa. Tietokoneet on tylsiä. puhelimet on cool. Viihteen tulee olla välitöntä.
Koko postaus: https://dataluola.fi/threads/mitae-tapahtui.2034/

Kiitos Koala tästä asiallisesta postauksesta. Meidän varmaan aidosti pitää alkaa miettimään ns. Retrojen retroja. Siis kokoontumisia, missä me (toivottavasti nykyiset kaljamahat :D) kaljamahat kokoonnutaan kaljottelemaan?

Tämä on sikäli sääli. Koko skene on aidosti kuollut. Lainaan @Koala tästä varsin erinomaisesta postauksesta:

Koko postaus: https://dataluola.fi/threads/mitae-tapahtui.2034/

Kiitos Koala tästä asiallisesta postauksesta. Meidän varmaan aidosti pitää alkaa miettimään ns. Retrojen retroja. Siis kokoontumisia, missä me (toivottavasti nykyiset kaljamahat :D) kaljamahat kokoonnutaan kaljottelemaan?
Se on kyllä totta... Retroskene loppuu kun viimeinen retron vetäjä eli Shorty poistuu. Nykyään retroskenessä tapahtuu mm. rinkirunkkailua, "kehitysvammaisten" vähättelyä, kuvittelua olevansa toisten yläpuolella jne...

ATKD

Uusi jäsen
No niin, työssäkäyvän helatorstai alkanut.

Retroskene loppuu kun viimeinen retron vetäjä eli Shorty poistuu.
Ja heh, toivossa on hyvä elää. Skene kuoli jo aikaa sitten kun Prohotelli ajettiin alas. Eli siis merkittävä aikamääre sitten. Siitä asti itse olen kerryttänyt tuota edellä mainittua kaljamahaa :D

Nykyään retroskenessä tapahtuu mm. rinkirunkkailua, "kehitysvammaisten" vähättelyä, kuvittelua olevansa toisten yläpuolella jne...
Nuinko on? En itse ole aktiivisesti seurannut laisinkaan skeneä, enkä toki edes tämmöistäkään nopealla haulla löydä. Tiedä sitten, olenhan vain nykyjään sekaan huutelija vain :p. Ja näiden foorumien emojipelle :cool:

No niin, työssäkäyvän helatorstai alkanut.

Ja heh, toivossa on hyvä elää. Skene kuoli jo aikaa sitten kun Prohotelli ajettiin alas. Eli siis merkittävä aikamääre sitten. Siitä asti itse olen kerryttänyt tuota edellä mainittua kaljamahaa :D

Nuinko on? En itse ole aktiivisesti seurannut laisinkaan skeneä, enkä toki edes tämmöistäkään nopealla haulla löydä. Tiedä sitten, olenhan vain nykyjään sekaan huutelija vain :p. Ja näiden foorumien emojipelle :cool:
Juu nykyään retroskene on näin. Viikonloppuisin onneksi mm. karaokeillat ovat suosittuja joissa itse viihdyn. Itse äsken naureskelin Shortyn kanssa retroskenen nykytilanteesta, joten heh! :D

Koala

Obersturmbannführer
Dataaja
Meidän varmaan aidosti pitää alkaa miettimään ns. Retrojen retroja. Siis kokoontumisia, missä me (toivottavasti nykyiset kaljamahat :D) kaljamahat kokoonnutaan kaljottelemaan?
Tälläisen järjestäminen on ihan mahdollista. Palaan varmasti asiaan