Dataluola

Tervetuloa Dataluolaan!
Rekisteröidy ilmaiseksi, niin pääset kirjoittamaan omia viestiketjuja, viestejä, profiiliviestejä ja muita julkaisuja. Dataluolan sivuilta löytyy myös chat!

Onko skene kuollut?

ATKD

Uusi jäsen
Ihan näin jo useampana iltanakin olen miettinyt seuraavaa: Onko skene aidosti kuollut?

Kuten itselläkin; kolmanneskymmenes vuosikymmenen lähestymässä aika pian, ja hyvällä omatunnolla muistelen ProHotellin aikoja, onko täällä enään niitä "alkuperäisiä retroilijoita"-retrottajia paikalla (Koalaa ei lasketa : --- D)? Missään?

Ilmiantakaa itsenne!

Näyttää olevan kuollut. Viimeiset vuodet retroskenessä ns. syrjitään "kehitysvammaisia" tai muita ihmisiä, joilla on lieviäkin mielenterveysongelmia.

Esim. Cloud Hotellia en MISSÄÄN VAIHEESSA suosittele. Sen omistaja itseasiassa väheksyy kehitysvammaisia. Eräs esim. NightFall, nyk. Eas on kääntynyt sen omistajan puolelle.

Olen itse yksi alkuperäisestä retroilijoista, Pro Hotellin ajalta.

Näyttää olevan kuollut. Viimeiset vuodet retroskenessä ns. syrjitään "kehitysvammaisia" tai muita ihmisiä, joilla on lieviäkin mielenterveysongelmia.

Esim. Cloud Hotellia en MISSÄÄN VAIHEESSA suosittele. Sen omistaja itseasiassa väheksyy kehitysvammaisia. Eräs esim. NightFall, nyk. Eas on kääntynyt sen omistajan puolelle.

Olen itse yksi alkuperäisestä retroilijoista, Pro Hotellin ajalta.
Harjis aka Saariluoma aka Jakeella on nykyää sit joku pakkomielle puhua paskaa musta, oliverista ym kaikista ketkä pelaa cloudhotellia. (Syynä lienee se et sai bannit about puolivuotta sitten)

En tiiä teistä muista, mut henkkohtasesti ei kuuntelis paskaakaa harjikselta enää nykyää.

Liitetiedostot

Harjis aka Saariluoma aka Jakeella on nykyää sit joku pakkomielle puhua paskaa musta, oliverista ym kaikista ketkä pelaa cloudhotellia. (Syynä lienee se et sai bannit about puolivuotta sitten)

En tiiä teistä muista, mut henkkohtasesti ei kuuntelis paskaakaa harjikselta enää nykyää.
Viestien leakkaaminen ei ole edes hyvä asia. Kyllä tosiaan kannattaa lopettaa retroilut kun osa ihmisiin ei voi enää edes luottaa. Eräs Bubblen omistaja oli oikeassa Oliverin luonteesta minua kohtaan. Nykyään retroyhteisössäkin väheksytään kehitysvammaisia. Edes Cloudin omistaja ei yhtään ymmärrä mikä loukkaa ihmisiä, eikä omista omatuntoa, eli toisten loukkaaminen ei ole ikinä läppä. (skippaan NightFallin puolustukset Oliveria kohtaan) Nykyään retroyhteisö on ns. rinkirunkkaus, taikka niin kuin ylilauta.

Tästä Cloudista tuli viime vuosina "vuoden 2021 Speed". Retroyhteisössä bannataan tiettyjä ihmisiä koska "naama ei miellyttänyt". Myös res on mm. leakannut toisten hotellien tietokantoja. Suosittelen ihmisiä keksimään järkevä harrastus, eikä missään roikkua retroissa. Viime aikoina Discordissa oli tehty ilmianto esim. Oliverista koska hän postasi nsfw-kuvia yleiseen.

Kannattaa ihmisten postailla mielipiteet retroyhteisöstä:
https://dataluola.fi/threads/suomen-retroskene-since-2015.1683/

Viimeksi muokattu:
Nyt on aika syyttävää tekstiä, ei ole ikinä ollut tässä yhteisössä paljoa negatiivisuutta. Nightfall on aina ollut hyvä tyyppi ja hänen turha mustamaalaminen on turhaa.

Ollut yhteisössä mukana pitkään ja on varmasti luotettava tyyppi.

Saariluoma

Uusi jäsen
VisuaaliFX on itse oikeassa. Hän on itse ilkeä silloin kun hän on tekemisissä Oliverin kanssa. Oliver itse pidetään mustamaalauskuninkaana jotka tulevat itse värväämään lisää ilkeitä ihmisiä tiimiinsä. En itse voi millään hyväksyä, että NightFall olisi Oliverin puolella. Hyvä aika oli se, kun Shorty ja Maqe pitivät hotellia, samoin Daim ja No1.

VisuaaliFX on itse oikeassa. Hän on itse ilkeä silloin kun hän on tekemisissä Oliverin kanssa. Oliver itse pidetään mustamaalauskuninkaana jotka tulevat itse värväämään lisää ilkeitä ihmisiä tiimiinsä. En itse voi millään hyväksyä, että NightFall olisi Oliverin puolella. Hyvä aika oli se, kun Shorty ja Maqe pitivät hotellia, samoin Daim ja No1.
Valitettavasti nyt heität puhtaasti trollaavaa tekstiä, näillä sinun kirjoituksillasi ei ole mitään päätä eikä häntää.
Voisitko mahdollisesti esittää todisteita väitteilesi? Suosittelen myös ilmaisemaan väitteen, niin että alkuperäinen konteksti tulee näkyväksi, ketään meistä ei tiedä asiaa.

Et voi haukkua yksittäisiä hotelleja tai projekteja, ellet esitä jotakin siihen sopivaa paikkansa pitävää todistetta.

Valitettavasti nyt heität puhtaasti trollaavaa tekstiä, näillä sinun kirjoituksillasi ei ole mitään päätä eikä häntää.
Voisitko mahdollisesti esittää todisteita väitteilesi? Suosittelen myös ilmaisemaan väitteen, niin että alkuperäinen konteksti tulee näkyväksi, ketään meistä ei tiedä asiaa.

Et voi haukkua yksittäisiä hotelleja tai projekteja, ellet esitä jotakin siihen sopivaa paikkansa pitävää todistetta.
Laitan sulle mielellään privassa todisteet

Laitan sulle mielellään privassa todisteet
Mielellään jos näin julkisesti haukut jotakin, olisi syytä olla myöskin valmis esittämään todisteet julkisesti. Vaikka meillä ei enää olekkaan toimivaa ylläpitoa, olisi siitä huolimatta syytä käyttäytyä asiallisesti. Varsinkin jos haluaa tähän yhteisöön vielä vähääkään elämää.

Mielellään jos näin julkisesti haukut jotakin, olisi syytä olla myöskin valmis esittämään todisteet julkisesti. Vaikka meillä ei enää olekkaan toimivaa ylläpitoa, olisi siitä huolimatta syytä käyttäytyä asiallisesti. Varsinkin jos haluaa tähän yhteisöön vielä vähääkään elämää.
En viitsi yksityisasioita tuoda tänne julkisesti. Laitoin sulle privassa todisteet. Annan sulle itse luvan pistää se tänne. Jos haluat että laitan ne itse, niin se käy. En itse halua sen enempää aiheuttaa foorumin jäsenille mielipahaa.

Viimeksi muokattu:

Henq

Valvoja
Henkilökunta
Valvoja
Muistakaahan myös tosiasia, että kodin ulkopuolella myös kokee ihmisiä, ketkä eivät miellytä sinua - etkä sinä heitä.

Valvonta toimii kaikesta huolimatta, joten järki päässä kumminkin!

Mutta aiheeseen. Täältä löytyisi miltein täydellinen timelapse retroskenestä, linkistä > !^ Suomen Retroskene (SINCE 2015!) ^! | Dataluola

Extreme

Uusi jäsen
Habbo retrot ovat siirtyneet HTML5 -pelattavaksi jonka vuoksi yhteisö hieman kuollut. Toivottavasti lähiaikoina joitain suomalaisiakin HTML5 retroja näkyisi jotta saataisiin uusi yhteisö koottua.

Habbo retrot ovat siirtyneet HTML5 -pelattavaksi jonka vuoksi yhteisö hieman kuollut. Toivottavasti lähiaikoina joitain suomalaisiakin HTML5 retroja näkyisi jotta saataisiin uusi yhteisö koottua.
Näin ei tuskin enään tule tapahtumaan, jos jotakin uutta tulee se myös lähtee yhtä nopeasti.
Kävijöistä on tullut jo niin vanhoja, voi olla hauskaa hetken aikaa käydä vaihtamassa kuulumisia.
Mutta erittäin nopeasti se käy tylsäksi ja palataan mielummin elämään.

Nykyään kuten toisessa ketjussa kommentoitiin, olisi loogisempaa mennä vaikka lasilliselle ja verestää siellä muistoja.

Näin ei tuskin enään tule tapahtumaan, jos jotakin uutta tulee se myös lähtee yhtä nopeasti.
Kävijöistä on tullut jo niin vanhoja, voi olla hauskaa hetken aikaa käydä vaihtamassa kuulumisia.
Mutta erittäin nopeasti se käy tylsäksi ja palataan mielummin elämään.

Nykyään kuten toisessa ketjussa kommentoitiin, olisi loogisempaa mennä vaikka lasilliselle ja verestää siellä muistoja.
Muistojen verestämisestä puheenollen: oonko aivan väärässä vai olitko alunalkujaan esim. retrot.netissä nimimerkillä Cheek?

Joopa joo, retroskenen nykytilan porukalla ei vaan mitään ole muuta elämää kuin aukoa päätä ja elää vaan saakelin sossun rahoilla. Nyt kun uusi tekijänoikeuslaki on astunut voimaan niin Sulake pystyy tehokkaammin sulkea retroja. Vai kertokaa te mitäs?